E-shopy

Povinné telefonní číslo v adrese - PrestaShop 1.7

V PrestaShop 1.7 je ve výchozím nastavení telefonní číslo nepovinné. Často se správci internetových obchodů ptají, jak číslo nastavit jako povinné. Proto přinášíme tento návod.

Nastavení je velmi jednoduché a zvládne každý uživatel.

V administraci v menu vyberte "Zákazníci" | "Adresy"

Ve spodní části stránky neleznete tlačítko „Nastavit požadována pole pro tento výběr“

Poté stačí jen vybrat požadovaná pole, které chcete nastavit jako povinná a "Uložit".

Kategorie: Návody

PrestaShop 1.7 (15. díl) - Vrácení zboží (produktů)

PrestaShop 1.7 poskytuje všechny potřebné možnosti pro správu vrácení zboží (produktu). Ačkoli tyto možnosti nemusíte používat k přijímání a správě vrácení zboží a k zasílání refundací zákazníkům, s těmito možnostmi však pro vás bude snazší správa a sledování vráceného zboží.

Ve výchozím nastavení je vrácení zboží zakázáno. Pokud tedy chcete využít možnosti vrácení zboží, musíte je nejprve povolit. Jakmile to uděláte, mohou zákazníci požádat o vrácení produktů, které si objednali, vygenerováním čísla RMA (Return Merchandise Authorization) z jejich zákaznického účtu. Poté můžete vratku přijmout nebo odmítnout. Pokud ji přijmete, bude zákazník informován a poté vám může zaslat produkt(y). Jakmile je obdržíte, můžete v podrobnostech objednávky označit, že byl produkt vrácen, a poté můžete odeslat částku pro vrácení peněz a označit produkt jako vrácený.
Toto je velice zkrácený popis celého procesu. V tomto návodu to podrobně projdeme.

Ukážeme vám, jaké jsou možnosti vrácení zboží na frontendu a jak je zákazník může spravovat, a projdeme si také věci, které musíte udělat v back-endu, abyste dokončili proces vrácení.

Povolení/zakázání vracení zboží

Povolení zákazníkům vracet zboží prostřednictvím jejich zákaznického účtu provedete v menu Zákaznický servis | Vrácení zboží v bloku "Možnosti vrácení zboží (RMA)" nastavit "Aktivovat vratky" na "Ano".

V poli "Platnost" můžete nastavit počet dní od data doručení, během kterého může zákazník zboží vrátit a také předponu vráceného názvu.

Kategorie: Prestashop 1.7

PrestaShop 1.7 (14. díl) - Stavy vratek

Stejně jako stavy objednávek najdete v administračním menu Konfigurace | Nastavení eshopu | Nastavení objednávek na kartě "Stavy objednávek" dole na stránce "Stavy vratek".

Opět lze stavy vytvářet nebo editovat. Postup je stejný jako v předchozím díle "Stavy objednávek" s tím rozdílem, že u vratek nastavujete pouze název stavu vratky a jeho barvu.

Tyto stavy se nastavují v administraci při vrácení produktů (zboží) zákazníkem zpět do internetového obchodu.

Kategorie: Prestashop 1.7

PrestaShop 1.7 (13. díl) - Stavy objednávek

Stavy objednávek jsou důležitou součástí každého internetového obchodu. Slouží nejen pro správce eshopu, kteří pomocí stavů jednotlivé objednávky odbavují, ale také pro informování zákazníků, co se s jejich objednávkou aktuálně děje. V dnešním díle manuálu PrestaShop 1.7 si ukážeme jakým způsobem se dají stavy objednávek nastavit (úprava barvy, textu, nastavení prováděných akcí nebo emailových šablon) nebo také vytvořit stav úplně nový.

Stavy objednávek najdete v administraci v menu Konfigurace | Nastavení eshopu | Nastavení objednávek a pak vyberte kartu "Stavy objednávek".

Na výše uvedenám obrázku vidíte přehled všech stavů objednávek, které jsou v eshopu k dispozici. Stránka zobrazuje seznam aktuálně registrovaných stavů objednávek, které můžete samozřejmě přidávat a již vytvořené modifikovat podle potřeby.

Kategorie: Prestashop 1.7

PrestaShop 1.7 (12. díl) - Objednávky a jejich obsluha

Máme za sebou již 11. dílů manuálu PrestaShop 1.7 a náš internetový obchod se díky provedeným pracem a získaným zkušenostem stává dnem ode dne obchodovatelnějším.

Jak nyní postupovat dál? Ukážeme si jednu z nejdůležitějších sekcí a tou je jak jinak než "Objednávky" a jejich správa.

Pokud si zákazník internetového obchodu objedná zboží nebo službu je potřeba tuto objednávku odbavit ze strany správce eshopu. Dát vědět zákazníkovi, že za jeho objednávku obdržel platbu (nebo na ni naopak čeká), probíhá její příprava, byla odeslána, zrušena, čeká na naskladnění zboží nebo již byla dodána.

Každý z těchto stavů objednávky má na sobě navázané akce, které se mají provést např. odeslání emailu zákazníkovi, vygenerování faktury, dodacího listu nebo označení objednávky jako dokončená.

Kategorie: Prestashop 1.7

Aktuální verze

prestashop18x18 PrestaShop: 8.1
virtuemart18x18 VirtueMart: 4.0.12
ikona phoca cart Phoca Cart 3.5.0
magento18x18 Magento: 2.3.2
zencart18x18 ZenCart: 1.5.5
opencart18x18  OpenCart: 3.0.3.2
quick cart18x18  Quick.Cart: 6.7
ubercart18x18  UberCart: 3.10
oxid18x18  OXID eShop: 6.1.4
oscommerce18x18  osCommerce: 2.3.4

prestaExpert 260

Postaráme se o vaše stávající internetové obchody nebo vytvoříme zbrusu nové dle vašich požadavků a představ.

Objednat správu e-shopu

Povinné telefonní číslo v adrese - PrestaShop 1.7

Povinné telefonní číslo v adrese - PrestaShop 1.7

V PrestaShop 1.7 je ve výchozím nastavení telefonní číslo nepovinné. Často se správci internetových obchodů...

PrestaShop 1.7 (15. díl) - Vrácení zboží (produktů)

PrestaShop 1.7 (15. díl) - Vrácení zboží (produktů)

PrestaShop 1.7 poskytuje všechny potřebné možnosti pro správu vrácení zboží (produktu). Ačkoli tyto možnosti...

PrestaShop 1.7 (14. díl) - Stavy vratek

PrestaShop 1.7 (14. díl) - Stavy vratek

Stejně jako stavy objednávek najdete v administračním menu Konfigurace | Nastavení eshopu | Nastavení objednávek...

PrestaShop 1.7 (13. díl) - Stavy objednávek

PrestaShop 1.7 (13. díl) - Stavy objednávek

Stavy objednávek jsou důležitou součástí každého internetového obchodu. Slouží nejen pro správce eshopu, kteří...

PrestaShop 1.7 (12. díl) - Objednávky a jejich obsluha

PrestaShop 1.7 (12. díl) - Objednávky a jejich obsluha

Máme za sebou již 11. dílů manuálu PrestaShop 1.7 a náš internetový obchod se díky provedeným pracem a získaným...

  • 1
  • 2
  • 3

Přihlášení