PrestaShop 1.6 manuál
PrestaShop 1.6 (7. díl) - Konfigurace II.část
- Zveřejněno: 3. červen 2015
- Zobrazeno: 3154
Druhá část konfigurace PrestaShopu bude o nastavení SEO a URL, Stránek CMS, Obrázků a Kontaktů na prodejny.
SEO a URL
Na této stránce se nachází konfigurace pro nastavení SEO a URL, která Vám pomůže zlepšit indexování a zobrazování Vašeho eshopu ve vyhledávačích a zaroveň nastaví hezké URL adresy pro Váš eshop. Tímto nastavením se klade za cíl, jak jinak než oslovit více potenciálních zákazníků.
SEO a URL
V této části naleznete seznam všech přepisovacích pravidel pro jednostlivé stránky Vašeho eshopu.
Nastavení adresy URL
- Přátelské URL - Tato volba vám umožní nastavit přepis URL na hezké URL. Vaše odkazy nebudou vypadat jako dlouhá nicneříkající adresa, ale budou zobrazovány v čitelném formátu např. http://www.vas-web.cz/kategorie/produkt.html. Tuto volbu povolte pouze v případě, že váš server podporuje přepisování URL (většinou ano).
- URL s diakritikou - Pro český Jazyk tuto volbu raději ani nezapínejte v URL by se zobrazili písmena s háčky a čárky a to by nemuselo dopadnout pro pozici Vašeho webu ve vyhledávačích úplně dobře. URL prostě raději bez diakritiky.
- Přesměrování na kanonické URL adresy
- Zakáže funkci Apache MultiViews - Tuto možnost povolte, pouze pokud máte problémy s přepisováním URL na některých stránkách.
- Zakáže modul Apache mod_security - Některé z funkcí PrestaShop nemusí s konkrétním nastavením modulu Apache mod_security pracovat správně. Doporučujeme jej vypnout (nastavit "NE").
Nastavit URL obchodu
- Doména obchodu - Webová adresa pro Váš obchod např. www.mujobchod.cz.
- SSL doména obchodu - Zabezpečená verze, zpravidla je zde stejná adresa jako u domény obchodu.
- Základní URI - Ve většině případů, zde bude nastaveno zpětné lomítko. V případě, že že je váš obchod např. za adresou Vaši webové prezentace, může pak vypadat základní URI např. takto /eshop.
Schéma adresy URL
Tato sekce Vám umožňuje změnit výchozí šablonu, podle které se vytváří odkazy v obchodě. Aby bylo možné použít tuto funkčnost, musí být povolena možnost "Přátelské URL". Na Vašem serveru musí být rovněž aktivní modul přepisování URL adres Apache (mod_rewrite).
- Cesta k produktům
- Cesta ke kategoriím
- Cesta ke kategorii s atributem "Zvolený filtr" pro modul "Blok Filtrování zboží dle parametrů" (blocklayered)
- Cesta k dodavatelům
- Cesta k výrobcům
- Cesta k stránce CMS
- Cesta ke kategorii CMS
- Cesta k modulům
Pokud se ve struktuře URL adres perfektně nevyznáte, ponechtě raději vše ve výchozím nastavení.
Generování souboru robots.txt
Kliknutím na následující tlačítko Generovat soubor "robots.txt" se starý soubor robots.txt smaže a je nahrazený nově vygenerovaným. Soubor robots.txt musí být v kořenovém adresáři webu a nikde jinde (např. http://www.priklad.cz/robots.txt).
Tento soubor slouží autorům stránek k nastavení částí webu, které robot nemá navštěvovat. Používá se v případech, kdy stránka nebo část webu je funkční a přístupná pro lidi, ale robotům je potřeba stahování zakázat.
Stránky CMS
V této záložce můžete vytvářet samostatné stránky a kategorie pro Váš internetový obchod jako jsou např. O nás, Obchodní podmínky, Licenční podmínky, Jak nakupovat, Kontakty atd.
Obrázky
Obrázky
Seznam typů obrázku, kde ve výchozím stavu uvidíte tyto: cart_default, small_default, medium_default, home_default, large_default, thickbox_default, category_default, scene_default, m_scene_default.
Můžete si vytvořit nový typ obrázku kliknutím na tlačítko "Přidat nový typ obrázku" v pravém horním rohu.
Možnosti generování obrázků
- Formát obrázku - Zde si můžete vybrat ze tří voleb a to 1. Použít JPEG nebo 2. PNG používejte pouze v případě, když je základní obrázek ve formátu PNG nebo 3. Použít PNG pro všechny obrázky.
- JPEG komprese - Zde můžete nastavit kompersi obrázků od 0-100, podle toho v jaké kvalitě obrázky na webu požadujete. Nižší kvalita zrychluje načítání webu a obrázky nezabírají tolik místa na disku, ale je to na úkor kvality obrázku zobrazovaného zákazníkovi. Doporučuje se hodnotu nastavit na 90.
- PNG komprese - Doporučená komprese pro PNG je 7.
- Vytvářet obrazy založené na jedné straně zdrojového obrazu - Nastavení, jaká strana obrázku má být výchozí pro generování miniatur obrázků.
- Maximum file size of product customization pictures - Maximální velikost nahrávaného obrázku zákazníkem.
- Šířka obrázků produktů - Nastavení šířky obrázků, které zákazníci mohou odeslat (v pixelech).
- Výška obrázků produktů - Nastavení výšky obrázků, které zákazníci mohou odeslat (v pixelech).
Regenerovat miniatury
Kontakty na prodejny
Kontakty na prodejny
Parametry
- Zobrazit v zápatí - Zobrazit odkaz na vyhledávač prodejen v patičce.
- Zobrazit na stránce 'mapa stránek' - Zobrazit odkaz na vyhledávač prodejen v sitemap.
- Zobrazit zjednodušený vyhledávač obchodů - Zobrazení bez mapy, bez vyhledávání, pouze adresář prodejen.
- Výchozí zeměpisná šířka - Používá se pro výchozí pozici na mapě.
- Výchozí zeměpisná délka - Používá se pro výchozí pozici na mapě.
Kontaktní detaily
- Název obchodu - Zadejte název Vašeho internetového obchodu zobrazovano bude v emailech a titulcích webu.
- E-mail obchodu - Zadejte emailovou adresu Vašeho internetového obchodu, která se bude zobrazovat v emailech zasílaných zákazníkům.
- Datum registrace - Zadejte registrační informace internetového obchodu (IČO, DIČ).
- Adresa obchodu řádek 1 - Zadejte adresu Vašeho internetového obchodu.
- Adresa obchodu řádek 2 - Zadejte adresu Vašeho internetového obchodu.
- PSČ - Zadejte PSČ Vašeho internetového obchodu.
- Město / Obec - Zadejte Město / Obec Vašeho internetového obchodu.
- Země - Zadejte Zemi Vašeho internetového obchodu.
- Telefon - Zadejte Telefon Vašeho internetového obchodu.
- Fax - Zadejte Fax Vašeho internetového obchodu.
Na obrázku níže je zobrazen náhled frontendu, aneb jak zákazníci mohou vidět mapu Vašich prodejen: