PrestaShop 1.7 manuál
PrestaShop 1.7 (7. díl) - Konfigurace | Nastavení eshopu (Produkty, Zákazníci)
- Zveřejněno: 10. květen 2020
- Zobrazeno: 1098
V sedmém díle manuálu pro PrestaShop 1.7 se budeme opět pohybovat v části Konfigurace a Nastavení eshopu, kde se podíváme na další dvojici podzáložek, kterými jsou Produkty a Zákazníci.
Produkty (Konfigurace | Nastavení eshopu)
V administračním menu vybereme Konfigurace | Nastavení eshopu a zvolíme nyní Produkty.
Produkty (obecně)
- Režim katalogu - pokud nastavíte tuto hodnotu na "Ano" bude nakupování v eshopu zakázáno = eshop bude přepnut do režimu katalog. V případě potřeby může PrestaShop sloužit pouze jako katalog produktů.
- Zobrazit ceny - tato volba se vám zobrazí pouze pokud "Režim katalogu" nastavíte na "Ano" a umožní vám v případě potřeby vypnout i zobrazování cen.
- Počet dní, po které je produkt zobrazen jako "nový" - pokud přidáte nový produkt do svého obchodu, bude se u něj zobrazovat status "nový". Zde nastavíte jak dlouho se má tento status u produktu zobrazovat.
- Maximální velikost přehledu produktu - nastavení maximální délky přehledu popisu produktu (počet znaků).
- Množstevní slevy na základě - zde můžete nastavit, jak vypočítávat množstevní slevy zda na základě "Produktů" nebo "Kombinací".
- Vynutit aktualizaci přátelských URL adres - pokud tuto volbu aktivujete, přátelské URL adresy budou aktualizovány při uložení.
- Výchozí stav aktivace - je-li aktivní, nové produkty budou standardně aktivovány (viditelné na frontendu) hned po vytvoření.
Stránka produktu
- Zobrazí dostupné množství na produktové stránce - můžete vybrat "Ano" či "Ne" pro zobrazení dostupného množství produktu.
- Zobrazit zbývající množství, pokud je nižší než - nastavte 0, pokud chcete vypnout tuto vlastnost.
- Zobrazit nedostupné atributy produktů na stránce produktu -
- Zobrazit tlačítko "Přidat do košíku", když má produkt atributy - ve výpisu produktů zobrazí nebo skryje "přidat do košíku" u těch produktů, které mají atributy. Zákazník tak případně musí navštívit detail produktu a atributy si vybrat.
- Oddělovač kotvy atributu na odkazy produktů - vyberte oddělovač - čárku nebo pomlčku.
- Zobrazit sníženou cenu - při množstevních slevách zobrazit novou cenu po aplikaci slevy místo zobrazení slevy (např. "-5%").
Zásoby produktů
- Povolit objednání produktů, které nejsou skladem - ve výchozím stavu je tlačítko "Přidat do košíku" skryto, pokud zboží není dostupné. Toto můžete změnit, aby bylo zobrazeno ve všech případech.
- Povolit řízení skladu - vyberte, zda si chcete řídit skladové zásoby či nikoliv.
- Označení pro produkty skladem -
- Označení pro vyprodané produkty, které mají povoleno objednávání -
- Označení pro vyprodané produkty, které nemají povolené objednávání -
- Dodací doba pro produkty, které jsou skladem -
- Dodací doba pro produkty, které nejsou skladem, ale mají povoleno zpětné objednávání -
- Výchozí řízení zásob balení -
Stránkování
- Počet produktů na stránku - produkty zobrazené na stránce. Výchozí hodnota je 10.
- Výchozí řazení podle - výchozí řazení pro seznam produktů. Můžete si vybrat jednu z osmi moností:
- Název produktu
- Cena produktu
- Datum přidání
- Datum poslední úpravy
- Pozice uvnitř kategorie
- Značka
- Množství produktu
- Kód produktu
- Výchozí způsob řazení - nastavení výchozího způsobu řazení pro seznam produktů (vzestupně či sestupně).
Nastavení zákazníků (Konfigurace | Nastavení eshopu)
K nastavení zákazníku se dostaneme výběrem z menu Konfigurace | Nastavení eshopu a zvolíme Nastavení zákazníků, kdy tato položka administračního menu obsahuje tři karty "Zákazníci", "Skupiny zákazníků" a "Oslovení skupiny".
Zákaznící
První karta s názvem "Zákazníci" má tyto možnosti konfigurace:
- Opět zobrazit košík při přihlášení - po přihlášení zákazníka se obnoví a zobrazí obsah jeho posledního nákupního košíku.
- Odeslat e-mail po registraci - odeslat email se shrnutím informací o účtu (email, heslo) po registraci.
- Prodleva pro resetování hesla (minuty) - minimální čas mezi dvěma požadavky pro reset hesla.
- Povolit režim B2B - zde můžete aktivovat či deaktivovat B2B (velkoobchodní) režim. Pokud je tato možnost povolena, jsou k dispozici některé B2B funkce.
- Vyžádat datum narození - zde je možné nastavit, zda bude zobrazeno pole data narození při registraci.
- Zapnout nabídky partnerů - nastavení, zda bude zobrazeno zaškrtávací pole nabídek partnerů, které slouží k přijímání nabídek od partnerů obchodu.
Skupiny zákazníků
PrestaShop má tři výchozí skupiny zákazníků:
- Návštěvník - všechny osoby bez zákaznického účtu, nebo zákazníci, který nejsou přihlášení.
- Host - všechny osoby, které si objednali přes pokladnu pro návštěvníky.
- Zákazník - všechny osoby které si vytvořili účet na této stránce.
Pro každou skupinu zákazníku můžete definovat různá nastavení (zda zobrazit nebo skrýt ceny, nastavení zobrazení cen s nebo bez DPH, přidat slevnu na všechny produkty nebo na určitou kategorii produktů atd.) viz. obrázek níže.
Oslovení skupiny
Karta "Oslovení skupiny" je v nastavení jejich položek velice jednoduchá. Obecně není taky důvod složitosti což už může být patrné z jejího názvu
Lze nastavit "Oslovení" skupiny, "Pohlaví", zda se jedná o oslovení pro muže, ženu či jiné a přidat "Obrázek" případně definovat jeho rozměry.
Ve finále si většina internetových obchodů vystačí s výchozím nastavením PrestaShopu (Pan, Paní) případně se může přidat "Slečna".
ZÁVĚR: V dnešním pokračovacím díle seriálu části konfigurace PrestaShopu jsme se seznámili se záložkami Produkty a Nastavení zákazníků. S nabídkou Konfigurace (Nastavení eshopu) jsme ještě, ale zdaleka neskončili.