PrestaShop 1.7 manuál
PrestaShop 1.7 (8. díl) - Konfigurace | Nastavení eshopu (Kontakt, SEO, Vyhledávání, Obchodní zkušenosti)
- Zveřejněno: 26. květen 2020
- Zobrazeno: 1923
Do ringu vstupuje 8. díl seriálu PrestaShop 1.7 a s ním jeho třetí část Konfigurace | Nastavení eshopu tentokrát se zaměřením na položky Kontakt, SEO, Vyhledávání a Obchodní zkušenosti.
Napište nám (Konfigurace | Nastavení eshopu)
V administračním menu vybereme Konfigurace | Nastavení eshopu a zvolíme položku "Napiště nám", která obsahuje dvě karty s nastavením a to "Kontakty na zaměstnance" a "Prodejny".
Kontakty na zaměstnance
Na první kartě "Kontakty na zaměstnance" se provádí nastavení položek do výběrového menu seznamu kontaktů v "Kontaktním formuláři", které si pak zákazník může vybrat v případě, že eshop potřebuje kontaktovat na koho konkrétně dotaz směřovat..
Můžete si tedy definovat dle potřeby skupiny např. Zákaznický servis, Webmaster, Fakturace atd. Na obrázku níže pak vidíte náhled, jak kontaktní formulář na frontendu vypadá.
Prodejny
Karta "Prodejny" je rozdělena na dvě části. V části se stejným názvem "Prodejny" můžete přidávat libovolné množství kamenných prodejen (poboček), které se pak zobrazí na frontendu vašeho obchodu a v části "Kontaktní detaily" pak nastavíte informace k eshopu, které se pak zobrazují například v emailech, názvu obchodu apd.
Prodejny
Přidání nové prodejny je velice jednoduché kliknutím na tlačítkov vpravém horním rohu "Přidat novou prodejnu", kde následně vyplníte všechny potřebné pole ve formuláři a kliknete na "Uložit". Nová prodejna se vám zobrazí v seznamu viz. obrázek níže.
Tyto prodejný pak můžete dle potřeby upravit, smazat nebo zneveřejnit. Na obrázku níže je vidět jak potom seznam prodejen vypadá na frontendu obchodu. Vzhled se může dle použité šablony lišit (náhled je z výchozí šablony PrestaShopu 1.7 classic).
Kontaktní detaily
Jak už bylo naznašeno tak v této části se upravují informace o internetovém obchodu. Tyto informace se pak zobrazují na příš eshopem v různých částech (faktury, název eshopu, stránka s kontaktem apd.). Pole Název obchodu e email jsou povinné.
- Název obchodu - Zadejte název Vašeho internetového obchodu zobrazovano bude v emailech a titulcích webu.
- E-mail obchodu - Zadejte emailovou adresu Vašeho internetového obchodu, která se bude zobrazovat v emailech zasílaných zákazníkům.
- Číslo registrace - Zadejte registrační informace internetového obchodu (IČO, DIČ).
- Adresa obchodu řádek 1 - Zadejte adresu Vašeho internetového obchodu.
- Adresa obchodu řádek 2 - Zadejte adresu Vašeho internetového obchodu.
- PSČ - Zadejte PSČ Vašeho internetového obchodu.
- Město / Obec - Zadejte Město / Obec Vašeho internetového obchodu.
- Země - Zadejte Zemi Vašeho internetového obchodu.
- Telefon - Zadejte Telefon Vašeho internetového obchodu.
- Fax - Zadejte Fax Vašeho internetového obchodu.
Webový provoz a SEO (Konfigurace | Nastavení eshopu)
SEO a URL
Na této stránce se nachází konfigurace pro nastavení SEO a URL, která Vám pomůže zlepšit indexování a zobrazování Vašeho eshopu ve vyhledávačích a zaroveň nastaví hezké URL adresy pro Váš eshop. Tímto nastavením se klade za cíl, jak jinak než oslovit více potenciálních zákazníků.
V této části naleznete seznam všech přepisovacích pravidel pro jednotlivé stránky Vašeho eshopu.
Nastavení adresy URL
- Přátelské URL - Tato volba vám umožní nastavit přepis URL na hezké URL. Vaše odkazy nebudou vypadat jako dlouhá nicneříkající adresa, ale budou zobrazovány v čitelném formátu např. http://www.vas-web.cz/kategorie/produkt.html. Tuto volbu povolte pouze v případě, že váš server podporuje přepisování URL (většinou ano).
- URL s diakritikou - Pro český Jazyk tuto volbu raději ani nezapínejte v URL by se zobrazili písmena s háčky a čárky a to by nemuselo dopadnout pro pozici Vašeho webu ve vyhledávačích úplně dobře. URL prostě raději bez diakritiky.
- Přesměrování na kanonické URL adresy
- Zakáže funkci Apache MultiViews - Tuto možnost povolte, pouze pokud máte problémy s přepisováním URL na některých stránkách.
- Zakáže modul Apache mod_security - Některé z funkcí PrestaShop nemusí s konkrétním nastavením modulu Apache mod_security pracovat správně. Doporučujeme jej vypnout (nastavit "NE").
Nastavit URL obchodu
- Doména obchodu - Webová adresa pro Váš obchod např. www.mujobchod.cz.
- SSL doména obchodu - Zabezpečená verze, zpravidla je zde stejná adresa jako u domény obchodu.
- Základní URI - Ve většině případů, zde bude nastaveno zpětné lomítko. V případě, že že je váš obchod např. za adresou Vaši webové prezentace, může pak vypadat základní URI např. takto /eshop.
Schéma adresy URL
Tato sekce Vám umožňuje změnit výchozí šablonu, podle které se vytváří odkazy v obchodě. Aby bylo možné použít tuto funkčnost, musí být povolena možnost "Přátelské URL". Na Vašem serveru musí být rovněž aktivní modul přepisování URL adres Apache (mod_rewrite).
- Cesta k produktům
- Cesta ke kategoriím
- Cesta ke kategorii s atributem "Zvolený filtr" pro modul "Blok Filtrování zboží dle parametrů" (blocklayered)
- Cesta k dodavatelům
- Cesta ke značce
- Cesta k stránce
- Cesta ke kategorii stránky
- Cesta k modulům
Pokud se ve struktuře URL adres perfektně nevyznáte, ponechtě raději vše ve výchozím nastavení.
SEO nastavení
Zobrazit atributy v meta názvu produktu nastavte na "Ano", pokud chcete zobrazit atributy produktu v meta názvu.
Generování souboru robots.txt
Kliknutím na následující tlačítko Generovat soubor "robots.txt" se starý soubor robots.txt smaže a je nahrazený nově vygenerovaným. Soubor robots.txt musí být v kořenovém adresáři webu a nikde jinde (např. http://www.priklad.cz/robots.txt).
Tento soubor slouží autorům stránek k nastavení částí webu, které robot nemá navštěvovat. Používá se v případech, kdy stránka nebo část webu je funkční a přístupná pro lidi, ale robotům je potřeba stahování zakázat.
Vyhledávače
Velké množství vašich návštěvníků přijde z vyhledávačů. Chcete-li vědět, co hledali a jak můžete vylepšit svůj obchod pro vyhledávací dotazy je potřeba znát jejich dotazy (co vyhledávali).
Tato stránka představuje tabulku všech vyhledávačů, které vaše instalace PrestaShop podporuje - což znamená, že je PrestaShop schopen rozpoznat a extrahovat dotaz, který návštěvník z daného vyhledávače použil k nalezení vašeho obchodu.
Zatímco Google má největší podíl uživatelů, existuje mnoho dalších vyhledávačů, které by lidé mohli použít k nalezení vašeho webu. Proto musíte být schopni získat také jejich požadavky na vyhledávání. Když neznámý vyhledávač začíná přivádět pravidelné návštěvníky, je nejvyšší čas, abyste jej přidali do své databáze - jinak by tito návštěvníci byli ve vaší statistice označeni jako pocházející z „jiných vyhledávačů“, což vám mnoho užitku nepřinese.
Zdroje návštěvnosti
Zdroj návštěvnosti (Referrer) je web, který vám přivede alespoň jednoho návštěvníka.
Někteří odkazující jsou pro vás důležitější než jiní: možná máte partnery, kteří mají odkazy na váš obchod na svém vlastním webu, a vy i vaši partneři byste určitě chtěli vědět, kolik návštěvníků vám tyto odkazy přinesly. Můžete dokonce zaplatit svým partnerům, aby zobrazili odkaz na váš obchod, v závislosti na tom, jak si vážíte svůj provoz.
Toto se ve skutečnosti nazývá affiliate a stránka „Zdroje návštěvnosti“ vám pomůže vytvořit kompletní affiliate program, ke kterému se může připojit i váš partner, abyste viděli počet návštěv a prodejů, které jejich odkazy vygenerovaly. Registrovaní do affiliate generují provoz ve vašem obchodě a vy je chcete je za tyto návštěvníky odměnit a je tedy důležité, aby oba z vás měli přístup k datům, na nichž je odměna založena.
Tento díl seriálu seriálu se kartou "Zdroje návštěvnosti" užavřel. Buďte, ale klidní na dalším dílu už se tvrdě pracuje.