PrestaShop 1.7 manuál
PrestaShop 1.7 (13. díl) - Stavy objednávek
- Zveřejněno: 9. leden 2021
- Zobrazeno: 1360
Stavy objednávek jsou důležitou součástí každého internetového obchodu. Slouží nejen pro správce eshopu, kteří pomocí stavů jednotlivé objednávky odbavují, ale také pro informování zákazníků, co se s jejich objednávkou aktuálně děje. V dnešním díle manuálu PrestaShop 1.7 si ukážeme jakým způsobem se dají stavy objednávek nastavit (úprava barvy, textu, nastavení prováděných akcí nebo emailových šablon) nebo také vytvořit stav úplně nový.
Stavy objednávek najdete v administraci v menu Konfigurace | Nastavení eshopu | Nastavení objednávek a pak vyberte kartu "Stavy objednávek".
Na výše uvedenám obrázku vidíte přehled všech stavů objednávek, které jsou v eshopu k dispozici. Stránka zobrazuje seznam aktuálně registrovaných stavů objednávek, které můžete samozřejmě přidávat a již vytvořené modifikovat podle potřeby.
Vytvoření nového stavu objednávky
Nový stav můžete vytvořit pomocí tlačítka „Přidat nový stav objednávky“ v horní části. Otevře se formulář pro vytvoření.
Vyplnění formuláře
Pro přidání nového stavu objednávky je potřeba vyplnit výše uvedený formulář. Níže jsou podrobně popsány jednotlivá pole, co které znamenají.
- Jméno stavu - používejte krátké a výstižné názvy.
- Ikona - můžete použít libovolnou ikonu 16x16; například bezplatná sada ikon FamFamFam Silk: http://www.famfamfam.com/lab/icons/silk/.
- Barva - měli byste se snažit, aby stavová barva odpovídala existujícím barvám (je-li relevantní).
Výchozí použití barev:- Červená/oranžová - zrušené nebo vrácené objednávky.
- Karmínově červená - chyba platby.
- Modrá - objednávky, které stále čekají na platbu.
- Světle zelená - zaplacené objednávky.
- Tmavě zelená - doručené objednávky.
- Fialová - odeslané objednávky.
- Růžová - zpětně objednané objednávky.
- Možnosti
- Považovat příslušnou objednávku za dokončenou - pokud je povoleno, tento stav označí všechny přidružené objednávky jako „zaplacené“ a uvede je do stejného stavu.
- Povolit zákazníkovi stáhnout a zobrazit PDF verzi faktury - pokud je deaktivováno, budete muset zákazníkům zasílat jejich faktury sami.
- Skrýt tento stav objednávky pro zákazníka - to vám umožňuje vytvářet interní stavy pro vás a váš tým. Zákazníci to na své stránce stavu objednávky nikdy neuvidí.
- Poslat e-mail zákazníkovi, když se změní stav objednávky - je-li povoleno, zobrazí se rozevírací nabídka, která vám umožní vybrat, kterou emailovou šablonu chcete použít.
- Připojit k E-mailu fakturu ve formátu PDF - zašle zákazníkovi e-mail s připojenou fakturou ve formátu PDF.
- Připojit k E-mailu dodací list ve formátu PDF - zašle zákazníkovi e-mail s přiloženým dodacím listem ve formátu PDF.
- Nastavit objednávku jako odeslanou - buďte opatrní: jakmile je objednávka nastavena jako „odeslána“, nelze ji vrátit zpět do předchozího stavu.
- Nastavit objednávku jako zaplacenou - totéž: jakmile je objednávka nastavena jako „zaplacená“, nelze ji vrátit zpět do předchozího stavu.
- Zobrazit PDF dodacího listu - zobrazí PDF dodacího listu.
Úprava stavu objednávky
Pokud potřebujete upravit již vytvořený stav objednávky stačí kliknout na tlačítko "Upravit" nacházející se vpravo viz. obrázek níže.
Následně se vám zobrazí stejný formulář jako při vytváření objednávek jen je již vyplněný. Upravte potřebná pole a klikněte na "Uložit".
Emailové šablony
Pokud při vytváření nového nebo editaci již stávajícího stavu objednávky zakliknete "Poslat e-mail zákazníkovi, když se změní stav objednávky", zobrazí se vám možnost výběru emailové šablony.
Roletkou můžete vybrat emailovou šablonu pro přávě vytvářený nebo editovaný stav objednávky z výchozích emailových šablon PrestaShopu.
Kliknutím na tlačítko "Náhled" je možno se podívat, jak email odesílaný zákazníkovi bude vypadat.
Vytvářet nové emailové šablony a editovat stávající samozřejmě lze, ale to je kapitola na samostatný díl manuálu.
Emailové šablony jsou odesílány ve dvou formátech. Jako HTML stránky .html a nebo jako prostý text .txt.