PrestaShop 1.7 manuál
PrestaShop 1.7 (15. díl) - Vrácení zboží (produktů)
- Zveřejněno: 11. leden 2021
- Zobrazeno: 1084
PrestaShop 1.7 poskytuje všechny potřebné možnosti pro správu vrácení zboží (produktu). Ačkoli tyto možnosti nemusíte používat k přijímání a správě vrácení zboží a k zasílání refundací zákazníkům, s těmito možnostmi však pro vás bude snazší správa a sledování vráceného zboží.
Ve výchozím nastavení je vrácení zboží zakázáno. Pokud tedy chcete využít možnosti vrácení zboží, musíte je nejprve povolit. Jakmile to uděláte, mohou zákazníci požádat o vrácení produktů, které si objednali, vygenerováním čísla RMA (Return Merchandise Authorization) z jejich zákaznického účtu. Poté můžete vratku přijmout nebo odmítnout. Pokud ji přijmete, bude zákazník informován a poté vám může zaslat produkt(y). Jakmile je obdržíte, můžete v podrobnostech objednávky označit, že byl produkt vrácen, a poté můžete odeslat částku pro vrácení peněz a označit produkt jako vrácený.
Toto je velice zkrácený popis celého procesu. V tomto návodu to podrobně projdeme.
Ukážeme vám, jaké jsou možnosti vrácení zboží na frontendu a jak je zákazník může spravovat, a projdeme si také věci, které musíte udělat v back-endu, abyste dokončili proces vrácení.
Povolení/zakázání vracení zboží
Povolení zákazníkům vracet zboží prostřednictvím jejich zákaznického účtu provedete v menu Zákaznický servis | Vrácení zboží v bloku "Možnosti vrácení zboží (RMA)" nastavit "Aktivovat vratky" na "Ano".
V poli "Platnost" můžete nastavit počet dní od data doručení, během kterého může zákazník zboží vrátit a také předponu vráceného názvu.