PrestaShop návody
Export XML do Google nákupy (Prestashop 1.6.x)
- Zveřejněno: 30. srpen 2016
- Zobrazeno: 2392
Pomocí tohoto podrobného návodu se naučíte, jak provést export produktů do XML (XML feed) pro srovnávač Google nákupy a tento srovnávač pro příjem XML nakonfigurovat. K exportu XML z PrestaShopu budeme využívat placený modul od Davida Mrózka Google nákupy modul XML feed - PRESTASHOP 1.6, který zakoupíte v internetovém obchodu MODULY na Valašinci.
Tento modul generuje XML feed s produkty pro Google nákupy, umožňuje také generování kombinací produktů, podrobné nastavení atributů produktů. Ukážeme si jak tento modul nainstalovat,nakonfigurovat a také si ukážeme, jak nastavit zpracování všech dat, které budou automaticky generovány na straně Google nákupy.
Nejprve je tedy nutné modul objednat a zakoupit na výše uvedeném odkazu. Modul není vybrán na základě žádné dohody s dodavatelem, ale pouze na základě otestování a jeho výborné a bezproblémové funkčnosti.
Instalace modulu
Přihlásíme se do administrace a z menu vybereme "Moduly a služby". Klikneme na tlačítko "Vybrat soubor" a vybereme balíček z počítače, kde jsme si ho uložili.
Nahrání modulu zahájíme kliknutím na tlačítko "Nahrát tento modul".
Nyní je modul úspěšně nahrán na Vašem internetovém obchodě a stačí už jej jen nainstalovat, kliknutím na tlačítko "Nainstalovat".
Po úspěšné instalaci modulu musíte ještě aktivovat licenci stisknutím tlačítka "Aktivovat licenci modulu".
Po provedení této akce je již modul kompletně nainstalován a můžeme se pustit do konfigurace.
Konfigurace modulu
Nebudeme zacházet do podrobné konfigurace a modul nastavíme, tak aby byl plně funkční a generoval XML feed, tak jak ho Google vyžaduje.
Na kartě "XML feed" přepněte na "Ano":
Generovat XML feed a Generovat dopravce do XML viz. obrázek níže.
Přepněte se na další kartu "Nastavení" a zde nastavete "Rozšíření kategorií" na "Ano".
Na poslední kartě "Cron" viz. obrázek níže je URL pro generování XML feedu a tlačítko spustit, které vygeneruje XML soubor.
Adresu XML feedu nastavte na Vašem webhostingu do Cronu (spouštěče), tak aby pravidelně v nějakou Vámi zvolenou hodinu generovala aktuální XML soubor.
V případě, že toto neprovedete a budete v produktech a kategoriíh provádět změny na Google nákupech se to neprojeví, jelikož si Google bude stahovat neaktuální (starý soubor).
Konfiguraci nezapomeňte jednotlivých kartách "Uložit".
Nastavení Google nákupy (Google Merchant Center)
Podmínkou pro nastavení služby Google nákupy je mít vytvořený účet u Google. Pokud ho ještě nemáte, tak si jej nejprve vytvořte.
Následně se přihlaste na adrese https://merchants.google.com.
Po přihlášení vytvoříme nový Zdroj. V menu vybereme Produtky -> Zdroje.
Režim ponecháme Standardní, cílovou zemi vybereme Česká republika (pokud nechcete jinak) a zdroj pojmenujeme např. Produkty. Následně stiskneme tlačítko "Pokračovat" a dostaneme další bod viz obrázek níže.
Vybereme "Plánované načtení" a stiskneme "Pokračovat".
V posledním kroku viz. obrázek výše zadáme "Název souboru" a to halvní "URL adresu zdroje", kterou nalezneme v administraci PrestaShopu v našem nově nainstalovaném modulu na kartě XML feed. Stiskneme "Pokračovat" a tím dojde k vytvoření nového zdroje.
Na obrázku výše vidíte datail zdroje, konkrétně kartu "Naplánování", kde je vidět, kdy si Google nákupy budou z Vašeho eshopu stahovat XML feed a na obrázku níže je vidět přehled Vašich zdrojů (XML feedů).
Pokud se přepnete na kartu "Seznam" produktů, tak uvidíte všechny produkty, které si Google nákupy natáhli z Vašeho XML feedu. Tyto produkty neuvidíte hned, trvá to zhruba kolem tří dnů, takže je třeba vydržet.
Na poledním obrázku tohoto návodu je vidět diagnostika, jak si Google postupně zpracoval produkty z XML feedu.
Důležité upozornění: Na obrázku je vidět, že produkty byly nejdříve zamítnuty. Toto bylo způsobeno tím, že Google striktně vyžaduje aby Váš internetový obchod běžel na HTTPS (SSL) šifrovaném spojení. Pokud jej tedy nemáte na shopu zavedeno, je nutné to udělat nebo o to požádat Vašeho poskytovatele webhostingu a následně potom nakonfigurovat Váš eshop.
ZÁVĚR: Nyní máte vytvořený XML feed z Vašeho eshopu a navedený do Google nákupy a teď již stačí Google Merchants Center propojit s Google Adwords a začít vytvářet kampaně na zobrazování Vašich produktů přímo ve srovnávači.
Přejeme hodně zdaru při obchodování.