Google Analytics monitoring
Jak blokovat odkazující (referral) SPAM v Google Analytics?
- Zveřejněno: 22. březen 2015
- Zobrazeno: 3685
Taky se Vám před nějakou dobou začalo v Google Analytics objevovat mezi odkazujícími stránkami forum.topic23.darodar.com, semalt.com, bestwebsitesawards.com a další a Vy jste jásali, že na Vaše stránky někdo odkazuje a přitáhne to k Vám davy uživatelů (zákazníků), tak Vás musím zklamat - žádný fyzický uživatel stránky nenavštívil. Jedná se pouze o black hat SEO techniku zvanou refferal SPAM.
Pravidelně aktualizovaný seznam SPAM domén v Google Analytics přinášíme v článku SPAM v Google Analytics.
Jak tedy zabránit SPAMu v Google Analytics?
Je potřeba provést patřičná nastavení a zároveň přidat SPAM domény v nástroji Google Analytics:
- Seznamu vyloučených odkazujících stránek (vlastní seznam vyloučených stránek)
- Filtry (vlastní filtry)
- Filtrování robotů (filtrování robotů na straně Google)
Ukážeme si názorně oba výše zmiňované postupy.
1. Seznam vyloučených odkazujících stránek
Přihlašte se do nástroje Google Analytics a vyberte doménu pro kterou chcete provádět úpravy a přepněte se na záložku "Správce". V prostředním sloupci "Služba" vyberte "Údaje o měření" a stisknětě "Seznam vyloučených odkazujících stránek".
Na této stránce stiskněte v levém horním rohu tlačítko "Přidat vyjímku v odkazování" a do pole zadejte doménu, kterou chcte vyloučit. Následně stiskněte tlačítko "Vytvořit".
2. Filtry
Přihlašte se do nástroje Google Analytics a vyberte doménu pro kterou chcete provádět úpravy a přepněte se na záložku "Správce". V pravém sloupci "Výběr dat" vyberte "Filtry" a stisknětě tlačítko "Nový filtr".
Vyplňte následující pole (aneb jak filtr nastavit):
- Vyberte způsob filtrování výběru dat - ponechte zakliknuté "Vytvořit nový filtr".
- Název filtru - zadejte např. doménu (daodar.com).
- Vyberte typ filtru - vyberte "Vyloučit".
- Vyberte zdroj nebo cíl - vyberte "Návštěvnost z domény ISP".
- Vyberte výraz - vyberte "které obsahují".
- Doména ISP - zadejte název domény, kterou chcete filtrovat.
Po vyplnění těchto údajů již stačí jen stisknout tlačítko "Uložit" čímž dojde k vytvoření nového filtru.
3. Filtrování robotů
Přihlašte se do nástroje Google Analytics a vyberte doménu pro kterou chcete provádět úpravy a přepněte se na záložku "Správce". V pravém sloupci "Výběr dat" vyberte "Nastavení zobrazení" a v části "Filtrování robotů" zaškrtněte checkbox "Vyloučí všechny požadavky na server od známých robotů nebo prohledávačů".
Tyto způsoby, jak se bránit proti SPAMu můžete nastavit nezávisle na sobě, avšak nejefektivnější způsob využití je použít všechny tři najednou.
Přejeme všem úspěšné zbavení se SPAMu!