WordPress manuál
WordPress (14.díl) - Statistiky a měření návštěvnosti (Google Analytics)
- Zveřejněno: 25. únor 2018
- Zobrazeno: 2096
Rádi by jste na vašich webových stránkách měřili návštěvnost, potřebujete vědět odkud návštěvníci přišli, co je na webu zajímá, co si právě prohlíží nebo jak dlouhou dobu se na stránkách zdrželi?
Redakční systém WordPress v základu nic takového integrováno nemá a nabízí se možnost využít některý z velké škály pluginů, ale proč si zatěžovat systém těmito doplňky, které pak při každé návštěvě a pohybu po webu dělají dotazy a zápisy do databáze, když můžete využít jedné z nejznámějších služeb pro měření statistik návštěvnosti, kterou je Google Analytics.
Ukážeme si tedy, jak vložit script pro měření pomocí nástroje Google Analytics přímo do zdrojového kódu výchozí šablony redakčního systému WordPress a také druhou variantu integraci pomocí pluginu.
Podmínkou je samozřejmě mít aktivní účet u Googlu (Google Analytics) bez, kterého se nehnete a mít registrovanou (přidanou) službu = webovou stránku pro kterou chcete měření aktivovat.
Integrace měřícího kódu Google Analytics do zdrojového kódu šablony WordPress
Nejprve se přihlásíme do nástroje Google Analytics, abychom získali měřící kód, který následně budeme vkládat do zdrojového kódu šablony WordPress.
Na obrázku níže je znározněno, jak se ke kódu Google Analytics dostanete.
Na obrázku níže je znázorněno, odkud v Google Analytics měřící kód zkopírovat pro použití na webu.
Tak a když už máme kód zkopírovaný ve schránce vložíme jej před koncovou značku </head> v souboru header.php v editoru šablon v administraci WordPress, tak jak je znázoněno na obrázku níže.
A níže na obrázku je pohled na zdrojový kód frontendu webu s již vloženým měřícím kódem.
Když si takto ověříme zpětně zobrazování měřícího scriptu ve drojovém kódu, tak máme hotovo a již nyní můžeme sledovat statistiky v reálném čase či jejich historii v nástroji Google Analytics.
Integrace pomocí pluginu Google Analytics Dashboard for WP (GADWP)
Ukážeme si nyní, jak pomocí pluginu Google Analytics Dashboard for WP vložit měřící kód a jak sledovat statistiky GA přímo v administraci WordPressu.
V administraci vybereme z menu Pluginy > Instalace pluginů a do vyhladávacího pole vpravo zadáme "Google Analytics Dashboard for WP" a klikneme na tlačítko "Instalovat".
Po dokončení instalace je potřeba ještě plugin povolit kliknutím na tlačítko "Aktivovat" viz. obrázek níže.
Nyní je potřeba modul autorizovat proti služba Google Analytics což provedete v "Nastavení" buď přímo z přehledu pluginů nebo přes menu Google Analytics > Hlavní nastavení.
Na stránce Nastavení Google Analytics klikneme na tlačítko "Autorizovat modul".
Dostanete se na stránku, kde je potřeba kliknout na tlačítko "Získat Přístupový Kód", která vás přesměruje na autorizaci do Google Analytics.
V této službě pak provedete výběr účtu ve kterém máte službu pro daný web autorizovanou viz. obrázek níže
a kliknete na tlačítko "Povolit".
Na níže uvedeném obrázku vám služba Google Analytics vygeneruje Přístupový kód,
který si zkopírujete do schránky a vložíte jej do pole "Přístupový kód" viz. obráze níže.
Poté už stačí kliknout na tlačítko "Uložit přístupový kód".
Pokud máte pod účtem Google Analytics více než jednu službu (webovou stránku), tak v poli "Zvolte zobrazení" vyberete tu správnou pro aktuálně konfigurovaný web a kliknete na "Uložit změny".
Tak a je hotovo :) Na nástěnce se vám budou zobrazovat statistiky návštěvnosti webových stránek přímo z Google Analytics.
Touto konfigurací se rovněž přidá daný měřící kód přímo do stránek a měření začně okamžitě probíhat.