WordPress manuál
WordPress (14.díl) - Statistiky a měření návštěvnosti (Google Analytics)
- Zveřejněno: 25. únor 2018
- Zobrazeno: 1400
Rádi by jste na vašich webových stránkách měřili návštěvnost, potřebujete vědět odkud návštěvníci přišli, co je na webu zajímá, co si právě prohlíží nebo jak dlouhou dobu se na stránkách zdrželi?
Redakční systém WordPress v základu nic takového integrováno nemá a nabízí se možnost využít některý z velké škály pluginů, ale proč si zatěžovat systém těmito doplňky, které pak při každé návštěvě a pohybu po webu dělají dotazy a zápisy do databáze, když můžete využít jedné z nejznámějších služeb pro měření statistik návštěvnosti, kterou je Google Analytics.
Ukážeme si tedy, jak vložit script pro měření pomocí nástroje Google Analytics přímo do zdrojového kódu výchozí šablony redakčního systému WordPress a také druhou variantu integraci pomocí pluginu.
Podmínkou je samozřejmě mít aktivní účet u Googlu (Google Analytics) bez, kterého se nehnete a mít registrovanou (přidanou) službu = webovou stránku pro kterou chcete měření aktivovat.
Integrace měřícího kódu Google Analytics do zdrojového kódu šablony WordPress
Nejprve se přihlásíme do nástroje Google Analytics, abychom získali měřící kód, který následně budeme vkládat do zdrojového kódu šablony WordPress.
Na obrázku níže je znározněno, jak se ke kódu Google Analytics dostanete.